dinsdag 14 december 2010

Trendwatcher: Hilde Roothart

Hilde Roothart (1966) studeerde modevormgeving aan de Utrechtse Hogeschool voor de Kunsten. Ze besloot naar Parijs te gaan en deed daar veel ervaring op. In die tijd werkte ze bij Peclers Paris en bij het bureau van Lidewij Edelkoort. Toen ze terug kwam in Nederlands werkte ze bij de styling- en adviesbureaus van Günther Frank en Milou Ket. Ze startte haar eigen trendbureau in 1996. Dit bureau hield zich bezig met het onderzoeken en vertalen van trends naar strategieën en concepten, merken en markten.





Hilde is goed in staat om een beeld te geven van de veranderingen binnen de maatschappij en van de consumenten. Ze spreekt voor allerlei verschillende doelgroepen. Hierbij word gekeken naar kapper tot managers en bestuurders. Ze houdt zich bezig op verschillende gebieden zoals voeding, financiële dienstverlening, retail, wonen, toerisme, mobiliteit en werken.
Ze heeft verschillende trends publiceerde in onder andere Eye, RetailTrends, MarketingTribune,  Second Sight en Tijdschrift voor Marketing. Ook heeft ze verschillende boeken geschreven. In 2005 verscheen het boek ‘zien – Trends van vandaag, markten van morgen’ en in het voorjaar van 2010 verscheen ‘goed boek – Tien kansen voor een betere toekomst’. Dit boek schreef ze samen met Irene Ras. Ook geeft ze regelmatig gastcolleges op verschillende Hogescholen zoals de AMFI (Amsterdam Fashion Institute), EURIB (Master of Design Management en de Academie voor Management. Op dit moment begeleidt ze ook studenten van het Piet Zwart Institute (Master Retail Design)
Hilde was in het jaar 2007 en 2009 genomineerd voor de prijs Trendwatcher of the Year Award en in 2010 voor de oeuvreprijs trendwatching.

Bronnen:


Door: Jessy Smit


Geen opmerkingen:

Een reactie posten