In 2003 richtte hij zijn interactief marketingscommunicatiebureau LaComunidad op. dit professionele team creëerde veel spraakmakende concepten en velen award winnenden concepten.
Igor is ook nog actief als de voorzitter van IAB ( Interactieve Advertising Bureau) Nederland. Hij scoorde een top 10 als trendwatcher bij de Speakers Academy. Verder werkt hij ook als docent interactieve marketingcommunicatie en columnist voor vakbladen en diverse weblogs.
Behalve dit alles is Igor ook zeer actief als het gaat om trendwatching. Inmiddels behoort hij ook toe aan de top 10 trendwatchers. Igor was actief geweest voor o.a. de Postbank, Sony, Canon, T-mobile en ook voor Endemol.
Momenteel houdt hij zich bezig met trends wat jongeren vandaag de dag leuk en "cool" vinden om erbij te kunnen horen, waarom de consument steeds wispelturig wordt. En ook hoe je producten of diverse merken beter kunt afstemmen vanuit de kijk van de maatschappelijke ontwikkelingen door middel van verschillende trendanalyses.
Igor vindt trendwatching geen goeroe gedoe, zoals de meeste trendwatcher dat ook zeggen. Volgens Igor vindt er in de toekomst steeds meer dominantie plaats van computers, digitale media, portable gadgets. Vooral door digitalisering en technologisering. We leven tegenwoordiging in een digitale tijdperk.
Van alle trends gekeken die Igor heeft gedaan is de thema bloot het meest opvallende. Het trekt namelijk veel meer aandacht van de consument. Vooral bij de mannen valt het erg in de smaak. Igor werd in 2003 een 'metrosexual.' oftewel een verkorting voor een begrijpend maatje, een zorgzame vader en een creatieve minnaar.
Ook deed Igor veel trendanalyses over interachtieve entertainment en haalde hij verschillende conclusies uit. zo vingt hij dat bedrijven vaker onderzoeken moeten gaan doen naar hun doelgroepen om deze weer om een andere manier dan de ouderwetse manier te gaan bereiken.
De consument heeft vaak te weinig aandacht voor uitgebreide reclames.
Kort maar krachtig, doelgroepgericht, goede slogan en kenmerkend zorgt nou eenmaal voor een veel beter resultaat.
Bronnen:
- http://www.srm.nl/igor-beuker---wat-wij-kunnen-leren-van-obama-s-weg-naar-succes.aspx
- http://www.lacomunidad.nl/
- http://www.dutchcowboys.nl/weblog/593
- http://www.speakersacademy.nl/speakers/igor-beuker
Interview met Igor van OMD over Viral Marketing:
Door Sin Ying
Geen opmerkingen:
Een reactie posten